Wednesday, June 30, 2010

ada apa dengan negaraku?

Share



tiba2..aku terpk tentang tajuk ni.ape yg best dekat malaysia ni kan...aku pun xtau..tapi yang aku pasti..keamanan, n makanan yang sedap2 menjadi sebab utama malaysia ni best!!

semua yang dah ada dekat malaysia ni sebenarnya dah cukup untuk semua rakyat disini..cuma kerajaan masih ingin menambah baik dalam setiap perkara.itu pun masih ade yang merungut tentang kekurangan di negara sendiri.. orang xreti bersyukur memang mcmtu..sepatutnya kita menyokong dan bersatu padu bukan berbalah sesama sendiri..orang luar, duk tengok je gelagat rakyat malaysia ni agaknye...diorang semua tu lagi suke kalo kite jatuh..bagi aku, selagi aku mampu aku akn berkhidmat di negara aku sendiri..xperlu hingga ke negara orang untuk mencari duit yang banyak..yang penting kita bertanggungjawab atas kejayaan malaysia serta keamanan hingga zaman cucu cicit kita.. kan?

tapi, dalam best2 malaysia ni..yang xbestnyee..rakyat malaysia terutama golongan muda yang terlampau terikut2 budaya luar..walaupun aku ni remaja, tapi aku masih tahu batas2 pergaulan..ni kalau aku hangout ngn kawan2 aku xkire tempat..bkn KL je..dah semua negeri pon, semua remaja buat gaya mcm trendy sgt..ade yang bangga kalo dekat fb tu, nak tunjuk segala2nya yang diorg buat...emm..kesian aku sstgh kwn2 tu..aku harap aku x ke arah tu..

dah beralih tajuk plak..hahaha..tadi aku ade carik jugak, gamba2 yang kegemaran utama rakyat malaysia..iaitu..nasi lemak..roti  canai & teh tarik..mmg terliur..haha..banyak lagi kan, tapi xmampu nak carik...xtahan tgknyee..tgk jela gamba2 ni..



ada ape denagn negaraku? ada aku..ada keluarga aku dan kawan2 aku dari serata malaysia..semua aku sayang..sebab aku xmungkin dapat semua tu dari negara lain...walauapapun terjadi, aku tetap bahagia tinggal di malaysia..i love my country..

thinking**-----> dapat ke x negara kita ni merealisasikan wawasan 2020 kan?

No comments:

Post a Comment